خرید بیمه تکمیلی زایمان ضرورت است یا انتخاب ؟

با توجه به افزایش هزینه‌های زایمان بصورت زایمان طبیعی یا سزارین که در تهران و سایر شهرها انجام می شود، داشتن بیمه تکمیلی که جبران کننده هزینه‌های زایمان باشد از اهمیت زیادی برخوردار بوده، لیکن یافتن بهترین بیمه تکمیلی برای زایمان امری ضروری خواهد بود.

از سوی دیگر با توجه به گرایش انسان‌ها به تشکیل خانواده و فرزندآوری، در کنار افزایش هزینه‌های آن وجود برنامه ریزی و کنترل هزینه‌ها پر رنگ‌تر شده که از این منظر نیز یافتن شرایط بیمه تکمیلی برای زایمان اقدامی هوشمندانه و ضروری تلقی خواهد شد.

یمه زایمان یا بیمه تکمیلی:

هزینه زایمان طبیعی یا سزارین توسط شرکت‌های بیمه گر بازرگانی و بیمه گرهای پایه تحت عنوان بیمه تکمیلی و به عنوان پوشش اضافی در بیمه تکمیلی قرار می گیرد تا هزینه های جراحی، بستری و زایمان را مطابق با قوانین بیمه مرکزی ایران پرداخت نماید.

بیمه تکمیلی زایمان انفرادی :

بیمه زایمان به عنوان پوشش تابعه در بیمه درمان تکمیلی بوده که بطور کلی این خدمات بصورت گروهی یا سازمانی ارائه می شود، اما در شرکت بیمه سامان طرح بیمه تکمیلی برای استفاده از پوشش زایمان بصورت بیمه تکمیلی گروهی، بیمه تکمیلی انفرادی و بیمه تکمیلی خانواده نیز قابل تهیه است.

شرایط بیمه زایمان | سقف تعهدات بیمه زایمان:

یکی از مهمترین فواید بیمه تکمیلی زایمان، آن است که بیمه شدگان می توانند میزان تعهدات خود را از 500،000 تومان تا 5،000،000 تومان انتخاب نمایند. در بیمه‌های تکمیلی انفرادی نیز پوشش زایمان بسته به نوع طرح انتخابی متفاوت و ثابت می باشد.

پرداخت هزینه زایمان با بیمه تکمیلی :

هزینه زایمان طبیعی یا سزارین توسط وزارت بهداشت و تعرفه اعلامی از سوی ایشان تعیین می گردد و مراکز درمانی می بایست بر اساس آن عمل نموده و مطابق تعرفه از بیمار هزینه دریافت نمایند، لیکن در بیمه تکمیلی زایمان سامان تعهدات متعددی برای انتخاب وجود دارد که بیمه شده می تواند بر اساس حق بیمه مورد نظر، پوشش بیمه‌ای خود را انتخاب نماید.

تفاوت پرداخت بیمه تکمیلی در زایمان طبیعی یا سزارین:

هزینه زایمان بر اساس اصل غرامت به بیمه شده پرداخت می گردد، لذا اگر چه تحقیقات علمی نشان دهنده آن است که در زایمان طبیعی سلامت مادر و فرزند بیشتر حفظ خواهد شد، اما با توجه به شرایط بیمه تکمیلی برای زایمان، تفاوتی برای شرکت های بیمه گر بابت نوع زایمان وجود ندارد و کلیه هزینه های آن تا سقف تعهدات بیمه تکمیلی قابل پرداخت است.

مراکز طرف قرارداد بیمه تکمیلی برای زایمان :

شرکت‌های بیمه گر برای کنترل هزینه‌های خود، همچنین کاهش بروکراسی‌های اداری در خصوص بیمه تکمیلی زایمان با مراکز درمانی متعددی در سطح کشور قرارداد منعقد کرده تا بیمه شدگان با دریافت معرفی نامه نسبت به دریافت خدمات درمانی در آن مراکز اقدام نمایند، بدیهی است در این صورت بیمه شده تا سقف تعهدات بیمه تکمیلی خود می تواند بدون پرداخت هزینه‌ای از خدمات درمانی استفاده نماید.

در صورتیکه بیمه شده به مراکز غیر طرف قرارداد نیز مراجعه نمایند، پس از پرداخت مبالغ مربوط به زایمان می توانند نسبت به تکمیل مدارک خسارت بیمه تکمیلی خود برای پوشش زایمان اقدام نموده و ضمن ارائه مدارک، هزینه‌های خود را از بیمه گر بازیافت نمایند.

برای اطلاعات بیشتر به سایت نیکسادرمان مراجعه فرمایید.